נתניהו מגיב לפרסומים: "לא תהיה פה מדינת הלכה"

    אבי רבינא No Comments on נתניהו מגיב לפרסומים: "לא תהיה פה מדינת הלכה"

    ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו נאם במליאת הכנסת והגיב להדלפה של ההסכמים בין מפלגתו למפלגת יהדות התורה: "כל הניסיון לפלג ולשסות וגם להמציא נתונים זה דבר פסול בעיקרו. אני רוצה להרגיע אתכם – יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם, נשמור על הסטטוס קוו"

    בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
    12:43
    06.05.24
    בצלאל קאהן No Comments on שבדיה: הרב והשייח' גינו במשותף את פשעי השנאה והאנטישמיות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, נשא דברים במהלך הדיון לבחירת יו"ר הכנסת ה-25, והתייחס להדלפת ההסכמים בין הליכוד ליהדות התורה.

    "אדוני היו"ר אני רוצה להודות לך על שירותך כיו"ר הכנסת ומבקש לברך את חברינו יריב לוין, על הנכונות להתייצב בשבועיים הללו או כמה זמן שזה ייקח, בתפקיד הזה" פתח נתניהו.

    "אני מבקש מחבריי באופוזיציה המתקרבת – קבלו את הכרעת העם. הפסיקו בפיזור הפחדות ושקרים. שמעתי את ראש הממשלה היוצא, ח"כ יאיר לפיד, שאמר שרק הם משלמים מסים ורק הם משרתים בצבא. אני לא חושב שצריך לעשות את ההשוואות האלו ואני בעד להתייחס לכולם כמרקם אחד".

    "אבל אם נשווה גוש לגוש בחשבון פשוט: 32 מנדטים של הליכוד מייצגים ציבור שכולו משרת בצבא. 12 מנדטים של הציונות הדתית ועוצמה יהודית משרתים כולם בצבא. מספר גדול מאוד של מצביעי ש"ס משרתים בצבא, שלא לדבר על ציבור חרדי שמשרת בשירותי הצלה ושירותים חיוניים אחרים. זה מביא לפחות 50 מנדטים ובציבור שלכם יש 46 מנדטים. אותו הדבר לגבי תשלום מסים".

    "כל הניסיון לפלג ולשסות וגם להמציא נתונים זה דבר פסול בעיקרו. אני רוצה להרגיע אתכם – יש ויהיה חשמל בשבת, יש ויהיו חופי רחצה לכולם, נשמור על הסטטוס קוו. איש באמונתו יחיה, לא תהיה פה מדינת הלכה. תהיה מדינה שבה נדאג לכל אזרחי ישראל ללא יוצא מן הכלל. נבחרנו להוביל בדרך של הימין הלאומי ודרך הימין הליברלי – וכך נעשה".

    לפניו נאם ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד ואמר: "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?"

    "אני רוצה לשאול את האמא הזו שהצביעה ליכוד. זה מה שרצית? כשעמדת בקלפי ושמת פתק של מח"ל, זה מה שהצבעת בשבילו? זה מה שרצית? שבקול שלך תוקם הממשלה הכי קיצונית בתולדות המדינה?".

    "איך את מרגישה עם זה שההבטחה הראשונה של הממשלה החדשה, הדבר הראשון שהם סיכמו עליו, זה לשלם לתלמידי ישיבות יותר כסף מאשר לחיילי צה"ל? איך את מרגישה עם זה שתחבורה ציבורית בעיר שלך תעלה יותר, רק מפני שאת לא חרדית. כי זה חלק מההסכמים. בערים חרדיות ישלמו פחות על תחבורה ציבורית. למה, ככה. כי הם יכולים" כך לפיד.

    "הממשלה שלנו העלתה את המשכורות של חיילי צה"ל ב-50%, הממשלה החדשה מעדיפה לתת את הכסף – של המיסים שלך – לצעירים בני שמונה-עשרה כדי לוודא שהם לא יתגייסו ולא יעבדו. אני לא מוכן לתת לכם בעלות על היהדות. היא לא שלכם. אתם לא יותר יהודים מאתנו. הכותל גם שלנו, הקידוש בערב שבת גם שלנו, נצח ישראל הוא של כולנו" הוסיף.

    "זו לא ממשלת ליכוד, זו בטח לא ממשלת נתניהו. נתניהו חלש, מבועת מהמשפט שלו, השתלטו עליו אנשים צעירים ממנו, קיצונים ונחושים ממנו. סמוטריץ' ודרעי שולטים בממשלה הזו. נתניהו שותף זוטר. נצחתם בבחירות, אני לא מתווכח עם זה, אבל לא נצחתם ולא תנצחו את הדמוקרטיה הישראלית. עצמאות בתי המשפט לא כפופה לתוצאות הבחירות. תיקים פליליים לא כפופים לתוצאות הבחירות" אמר.



    0 תגובות